قیمت جهانی بازار میوه خشک اسلایس صنعتی

قیمت جهانی بازار میوه خشک اسلایس صنعتی بر اساس کشورهای مختلف متفاوت است و به طور کلی با توجه به این که نرخ تمام شده ی تولید در داخل به نسبت بازار جهانی ارزان تر تمام می شود، بنابراین کار در بخش صادرات میوه خشک با سود آوری بالایی همراه است.

قیمت جهانی بازار میوه خشک

بزرگترین بازار میوه خشک

بازار هدف میوه خشک بسیار گسترده است و علاوه بر مصرف کنندگان داخلی، کشورهای زیادی متقاضی واردات میوه خشک هستند.

در واقع مصرف میوه برای دریافت انواع مواد ویتامین و مواد معدنی توسط کارشناسان تغذیه بسیار توصیه می شود و در مواردی که امکان استفاده از میوه به صورت تازه وجود نداشته باشد، مصرف میوه خشک جایگزین مناسبی محسوب می شود.

به خصوص این که برخی از افراد تنها امکان استفاده از میوه خشک را دارند.

اما بازار میوه خشک در تهران و شهرهای بزرگ کشور در حال گسترش است و مصارف میان وعده ای، دمنوشی و فرآوری سه کاربرد عمومی برای این محصول به شمار می روند.

طبیعی است که این بازار در سطح جهانی بسیار بزرگ بوده و با توجه به این که کشور ما قابلیت تولید حجم زیادی از میوه خشک های صنعتی با بهترین کیفیت را داراست، بنابراین می تواند در رده بزرگترین صادرکنندگان میوه خشک در جهان قرار گیرد؛ کافی است ساختار ها و پیش نیازهای این کار برنامه ریزی و اجرایی گردد.

معرفی بهترین کارگاه تولید میوه خشک

با توجه به گسترش کارآفرینی، بسیاری از افراد در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول به فعالیت شده اند و این امر در حوزه ی خشک کردن میوه نیز بسیار مورد استقبال واقع شده است.

در واقع فکر راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی به عنوان یک شغل پرسود به ذهن بسیاری از افراد می رسد اما در واقعیت کار به این آسانی نبوده و مخاطرات و ریسک های این کار نیز باید به درستی شناسایی و مدیریت گردد.

در واقع قسمت مهم کار، فروش است و بنابراین قبل از شروع به راه اندازی خط تولید میوه خشک بایستی به این مقوله اندیشیده و به بازارهایی که می توان در آن محصول را پس از تولید عرضه کرد، فکر کرد و به طور اصولی کار بازاریابی و تبلیغات را دنبال نمود.

بدون توجه به این بخش از کار، بسیاری از تولید کنندگان علی رغم صرف هزینه های بسیار برای تولید و حتی تولید محصول با بهترین کیفیت، نخواهند توانست هزینه های خود را پوشش داده و بعد از مدتی به ناچار کار را تعطیل خواهند کرد.

انواع میوه خشک صادراتی

بازار انواع میوه خشک صادراتی

اگر چه در داخل از کشور موارد مصرفی مختلفی برای انواع میوه خشک وجود دارد، اما بدون شک در صورت صادرات میوه خشک، با بازار گسترده تری روبه رو بوده و می توانیم انواع میوه خشک را جهت مصارف مختلف غذایی و فرآوری در کشورهای مختلف به فروش برسانیم.

برای این امر کافی است نیاز هر کشور به میوه خشک و موارد کاربردی که در کارخانه های صنایع غذایی مرتبط می توان عرضه کرد به درستی شناسایی شده و بر این مبنا کار صادرات انجام گیرد.

این امر از حیث بسته بندی میوه خشک میوه خشک نیز قابل بررسی است و هر بازار، با در نظر گرفتن فرهنگ و الگوی مصرفی تعریف شده در آن کشور، شرایط خود را برای سفارش میوه خشک بسته بندی خواهد داشت.

در هر صورت با توجه به سودآوری بالای این حوزه از اقتصاد، اگر به طول اصولی و کاملاً حساب شده و دقیق قدم در حوزه ی تجارت جهانی میوه خشک برداریم، می توانیم همزمان با ارزآوری بالایی که این کار به همراه دارد، به توسعه ی تولید و گسترش شغل در کشور نیز کمک کنیم.

بازار اصلی میوه خشک صادراتی

بازار کار میوه خشک بر خلاف آن چه ممکن است تصور شود، تنها مصارف آجیلی و فروش در فروشگاه های آجیلی را شامل نمی شود.

بلکه کاربردهای متنوعی که انواع میوه و خشکبار سنتی و مغز دانه ها در صنایع غذایی دارند به طور موازی می تواند در مورد میوه خشک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کافی است در هر مورد ایده های مناسب و روش های استفاده از میوه خشک مورد آزمایش قرار گرفته و موارد استفاده از میوه خشک توسعه ی بیشتری یابد.

پودر میوه خشک

هم اکنون استفاده از میوه خشک و پودر آن در تهیه ی دمنوش های میوه ای اجرایی شده و البته بحث فرآوری و استفاده در تولید سایر مواد غذایی نیز از دیگر گزینه هایی است که توسط برخی از اصناف و کارگاه ها مانند شیرینی پزی ها انجام می شود.

هم اکنون استفاده از میوه خشک و پودر آن در تهیه ی دمنوش های میوه ای اجرایی شده و البته بحث فرآوری و استفاده در تولید سایر مواد غذایی نیز از دیگر گزینه هایی است که توسط برخی از اصناف و کارگاه ها مانند شیرینی پزی ها انجام می شود.

بنابراین اگر چه بازار اصلی میوه خشک چه برای مصارف داخلی و چه صادراتی، کاربردهای آجیلی و میان وعده ای است؛ اما ظرفیت بالایی برای توسعه ی کارکردهای این محصول نوپا داریم.

حتی بسیاری از افراد با خرید دستگاه های خشک کن خانگی و یا حتی آشنایی با طرز تهیه میوه خشک روی بخاری، فر و یا شوفاژ می توانند این محصول را برای بازارهای کوچک داخلی آماده و بعد از بازار سنجی و قدرت یافتن در فروش کار خود را توسعه دهند.

فروش میوه خشک در بسته بندی های جدید

مقالات زیادی بر اهمیت بسته بندی و عرضه ی محصولات به این صورت به بازار مصرف تأکید دارند و این امر در خصوص انواع مواد غذایی و در راستای آن برای مصرف میوه خشک های صنعتی نیز مشاهده می گردد.

بدون تردید هر چه شرایط عرضه ی میوه خشک بهداشتی، استاندارد و از دید مشتری جذاب تر باشد، علاوه بر حفظ خواص میوه خشک، در افزایش رغبت مشتریان به سفارش این محصول تأثیر گذار تر خواهد بود.

انواع بسته بندی های مورد استفاده برای میوه خشک

  • بسته بندی لفافه آلومینویم
  • پاکتی
  • تلقی
  • فلزی

این موارد از نمونه هایی هستند که با توجه به نوع مشتریان در هر بازار، می توان همه یا برخی از انواع آن را برای فروش میوه خشک بسته بندی مورد استفاده قرار داد.

طبیعی است که هر چه مدل های جدید و جذاب تری ارائه شود، به علت اثر مثبت تبلیغی آن بر روی ذهن مشتری، می توان فروش بیشتری نیز تجربه کرد.

این کار می تواند هم در کارگاه و کارخانه انجام شود و هم این که بسته بندی میوه خشک در منزل انجام گرفته و به عنوان یک شغل خانگی درآمد خوبی داشته باشد.

فروشندگان میوه خشک در کشور

ازتولید میوه خشک با روش جدید و صنعتی در کشورمان مدت زیادی نمی گذرد و در این مدت شاهد فروش عمده میوه خشک در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و کم کم در دیگر شهرها هستیم.

در واقع با توجه به این که میوه خشک یک محصول لوکس آجیلی محسوب می شود و از طرفی قیمت بالایی نیز دارد، بنابراین شاید بتوان گفت بیشترین مشتریان این محصول را مشتریان با قدرت خرید بالا تشکیل می دهند.

اما فروشندگان میوه خشک می توانند از راهکارهایی جهت افزایش دامنه ی خریداران این محصول استفاده نمایند؛ مواردی از جمله ارائه میوه خشک در بسته بندی هایی به وزن ۲۵۰، ۱۰۰ و حتی ۵۰ گرمی.

طبیعی است که در این حالت شرایط برای خرید تعداد بیشتری از مشتریان مهیا خواهد گردید.

البته ارائه ی بسته بندی های کادویی و مجلسی نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه هایی است که می تواند بر جذب مشتریان به سفارش این محصول اثر گذار باشد و این محصول را مانند سایر محصولات شیک و کادویی، به عنوان هدیه خریداری نموده و به این ترتیب بازار فروش میوه خشک رونق بیشتری پیدا کند.

ناگفته پیداست که با توسعه ی فروشگاه های اینترنتی، خرید اینترنتی میوه خشک نیز از دیگر روش هایی است که می تواند بازار را توسعه دهد.

نمایندگی فروش میوه خشک

یکی از روش های گسترش فروش در هر حوزه ی اقتصادی، این است که در دسترس تعداد بیشتری از مشتریان باشیم و برای این امر روش های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما استفاده از نمایندگی های فروش از جمله روش هایی است که سالیان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین در خصوص فروش میوه خشک نیز می تواند مؤثر باشد.

البته بدون شک زمانی استفاده از این روش مؤثر خواهد بود که روش کار و چارچوب ها کاملاً مشخص باشد و جوانب مختلف فروش به درستی سنجیده و برنامه ریزی گردد.

در بهترین حالت شرایط کار میان تولید کننده و نمایندگی فروش بایستی در یک قرارداد کتبی نوشته و میزان پیشرفت اهداف بر اساس آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

شرکت های پخش کننده میوه خشک

لیست شرکت های پخش کننده میوه خشک

امروزه در کنار پخش انواع خشکبار و مغز دانه ها توسط عرضه کنندگان عمده ی این محصولات در شهرهای مختلف، توزیع انواع میوه خشک صنعتی نیز انجام می شود.

و شرکت های زیادی هستند که یا محصول تولیدی خود را برای پخش در بازار عرضه می کنند و یا محصول تولیدی ها و کارگاه های مختلف را خریداری نموده و برای فروش آن برنامه ریزی می کنند.

بدیهی است که این امر برای افرادی که بیشتر در بحث تولید مشغول به فعالیت هستند با ایجاد امکان خرید تضمینی میوه خشک توسط خریداران عمده، پشتوانه ی مناسبی جهت ادامه کار محسوب می شود.

برخی از شرکت های فعال در خصوص تولید و فروش میوه خشک عبارتند از:

میوه خشک هرایین، فرینو، تانسو، موژان، آسرولا، فروتی و بسیاری از شرکت های فعال در شهرهای مختلف کشور.

برترین تولید کنندگان میوه خشک درایران

برترین تولید کنندگان میوه خشک در ایران کدامند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که امروزه تعداد زیادی از تولید کنندگان در نقاط مختلف کشور گسترش یافته اند که کیفیت های قابل قبولی نیز ارائه می دهند.

اما برای این که یک تولید کننده در رده ی تولید کنندگان برتر قرار بگیرد نیازمند رعایت چندین فاکتور خواهد بود، مواردی از جمله:

  • کیفیت بالای میوه خشک
  • تنوع در تولید
  • استفاده از بسته بندی های جذاب و بهداشتی
  • و از همه مهمتر برندسازی

در واقع بدون توجه به فاکتور آخر، هر چند یک تولید کننده بهترین شرایط را برای مصرف کننده میوه خشک عرضه نماید، نمی تواند از اعتبار کافی در بازار برخوردار شده و فروش بالایی تجربه کند.

در حال حاضر برندهایی همچون موژان، سپهر پاک خراسان، آسرولا و چیپسو از جمله تولید کنندگانی هستند که توانسه اند گام های موفقی در زمینه ی تولید و سپس فروش بردارند.

صادرات میوه خشک

بدون شک زمانی می توان یک تولید کننده را از بزرگان و موفقترین افراد حوزه ی خود نامید که علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای جهانی نیز شناخته شده باشد.

این امر به ویژه در خصوص محصولاتی مانند میوه خشک که از امکان تولید با حجم بالایی برخوردار بوده و علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی قادر به تولید جهت کشورهای دیگر هستیم، بیشتر به چشم می خورد.

به خصوص با افزایش قیمت میوه خشک سال ۹۷ و ایجاد زمینه های عالی خرید برای مشتریان خارجی، بیشتر می توان به اهمیت این بحث پی برد.

بنابراین یکی از ابعادی که در شروع به کار تولید و در مشاوره تولید میوه خشک می تواند مطرح شود، بعد صادرات است و فعالان این صنعت در صورتی که چشم انداز صادراتی را جزء اهداف خود داشته باشند، در بازار جهانی نیز شناخته خواهند شد.

لازم به یادآوری نیست که در اقتصاد امروزه بحث برندسازی و اعتبار یک برند، حتی بیش از مسائلی مانند قیمت مطرح است و با برنامه ریزی درست در این خصوص می توان گام های مهمی در جهت افزایش فروش و به دنبال آن توسعه ی تولید برداشت.

فراوری میوه خشک در کشور

اما در کنار مصرف مستقیم و میان وعده از میوه خشک، می توان کاربردهای فرآوری متعددی نیز برای آن بیان کرد.

تهیه دمنوش، تولید کیک، دسر، بستنی، انواع شیرینی و به طور کلی بحث فرآوری میوه خشک از دیگر بخش هایی است که می توان برای استفاده از میوه خشک مثال زد.

به عنوان مثال در شیرینی پزی ها برخی از میوه جات برای تزیین انواع شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند و اسانس ها و طعم دهنده های میوه برای تهیه ی شیرینی و کیک کاربرد دارند.

حال اگر از قطعات میوه خشک و پودر میوه خشک در این فرآیند استفاده شود، هم به لحاظ سلامت محصول و هم از حیث زمان ماندگاری شیرینی می توان با اطمینان بیشتری عمل کرد.

البته واضح است که در بهترین حالت بایستی از میوه خشک های بدون مواد نگهدارنده استفاده گردد.

و همین طور در دیگر بخش های مرتبط و کارخانه های صنایع غذایی می توان میوه خشک و پودر و خلال آن را با مواد افزودنی و اسانس هایی که رایج هستند جایگزین نمود.

بدیهی است که این کار منوط به انجام آزمایشی کار و بررسی در بخش کنترل کیفی کارخانه خواهد بود.

تولید میوه خشک

تولید میوه خشک در کیفیت های مختلف

خشک کردن میوه به روش صنعتی بسته به نوع میوه با هزینه های متفاوتی همراه بوده و هر تولید کننده بسته به عواملی چون میزان برنامه ریزی و سرمایه گذاری که در این بخش می کند، کیفیت های متفاوتی از میوه خشک را ارائه می دهد.

نوع دستگاه خشک کن میوه، کیفیت میوه، روش و مدت زمان خشک کردن از دیگر این عوامل هستند.

از طرفی این که چند کیلو میوه یک کیلو میوه خشک میدهد در مورد میوه های مختلف شرایط متفاوتی داشته و بنابراین میوه های خشک با قیمت های متفاوتی وارد بازار می شوند.

البته بحث کیفیت محصول، تنها بخشی از فاکتورهایی است که بایستی در بدو تاسیس کارگاه میوه خشک کنی مورد توجه قرار گیرد و مسئله ی مهمتر از آن یعنی فروش را بایستی حتی قبل از شروع به کار مورد بررسی قرار داد.

2

  1. تشکر می کنم از سایت خوبتون سفارشم رسید خیلی عالی بود اصلا خرد نشده بودند از همه نوع میوه ای در مخلوطها بود و همچنین از قیمت خوبی که بهم دادید خواستم تشکر کنم

  2. برخی از موارد تأثیر گذار در قیمت میوه خشک :

    کیفیت و درجه بندی میوه خشک
    عرضه مستقیم یا واسطه ای
    فروش میوه خشک به صورت بسته بندی یا فله
    میوه خشک مخلوط یا ساده
    میزان حجم خرید
    وارداتی یا ایرانی بودن میوه خشک

    به طور مثال انبه، آناناس، موز و نارگیل از میوه های وارداتی تولید می شوند و کاملاً واضح است که با قیمت بیشتری خریداری شده و در نهایت قیمت میوه ی خشک شده ی آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما