متنوع ترین مرکز فروش میوه خشک بسته بندی

مرکز فروش میوه خشک بسته بندی

متنوع ترین مرکز فروش میوه خشک بسته بندی در ایران کجاست؟ با توجه به این که بازار تهران یکی از مراکز اصلی توزیع و پخش میوه خشک است؛ بنابراین می توان در آن ارقام مختلفی از میوه خشک بسته بندی شده را یافت که به لحاظ شکل، وزن و حجم متناسب با سلیقه مشتریان مختلف خواهد بود.

اولین مرکز فروش عمده میوه خشک

اولین مرکز فروش عمده میوه خشک

در سال های اخیر همان طور که شاهد توسعه ی تولید انواع  دستگاه های خشک کن بوده ایم، تعداد تولیدی های میوه خشک و سبزی خشک به روش صنعتی نیز رشد زیادی داشته است.

جلوگیری از فساد پذیری میوه ها که هر ساله  حجم قابل توجهی از میوه های تازه را شامل می شود و حاشیه ی سودی بالای این صنعت را می توان از دلایل این توسعه بیان کرد.

اما این که کدام کارگاه یا کارخانه را می توان به عنوان اولین مرکز تولید و مرکز فروش میوه خشک بیان کرد، امری است که نیاز به تحقیق بیشتری دارد.

خوشبختانه نقاط مختلف ایران به لحاظ آب و هوایی برای پرورش انواع میوه ها و البته سبزیجات با کیفیت ها و گونه های مختلف است که همین مسئله باعث شده، مراکز تولیدی در نقاط مختلفی شروع به کار کنند.

در هر صورت هر کدام از موارد فوق، زمینه ساز رشد بازار فروش میوه خشک در شهرهای مختلف ایران می باشند که این مسئله موجب افزایش فروش و به دنبال آن افزایش تولید خواهد بود.

بزرگترین کارخانه تولید کننده میوه خشک

بزرگترین کارخانه تولید کننده میوه خشک

تولید میوه خشک در ایران را می توان به سه صورت کلی تقسیم بندی نمود.

  • تولید خانگی
  • تولید کارگاهی
  • تولید کارخانه ای

البته این تقسیم بندی در خصوص انواع محصولات نیز صادق است و هر کس به تناسب بودجه و ظرفیت و بازار هدفی که دارد، اقدام به تولید میوه خشک در هر کدام از سطوح بیان شده می نماید.

البته تولید خانگی اگر چه ممکن است برای بسته بندی میوه خشک در منزل و حتی عرضه ی آن به بازار مورد استفاده قرار گیرد؛ اما دو شیوه ی کارگاهی و کارخانه ای به لحاظ توزیع و پخش میوه خشک در نقاط مختلف ایران بیشتر مورد توجه است.

قاعدتاً سطح تولید کارگاه های و کارخانه های مختلف نیز یکسان نمی باشد.

موارد زیر را می توان در بحث تفاوت های تولیدی های مختلف بر شمرد:

  • وسعت تولیدی
  • تعداد دستگاه های خشک کن
  • نوع دستگاه های خشک کن
  • صنعتی یا نیمه صنعتی بودن کارگاه
  • تعداد نیروی کار
  • حجم تولیدی در ماه
  • کیفیت محصول
  • تولید بسته بندی، فله یا هر دو

اما بزرگترین تولید کننده میوه خشک در ایران کدام است؟ سوالی که ممکن است از ذهن بعضی از مشتریان گذشته باشد.

خوشبختانه به لحاظ حجم تولیدی و کیفیت، کارخانه های معتبری در شمال، شمال شرق، مرکز، شمال غرب و به طور کلی نقاط مختلف ایران پراکنده اند؛ اما در خصوص این که کدام یک بزرگ ترین تولید کننده هستند، به صورت قطعی نمی توان نظر داد.

و برای پاسخ به این سوال بایستی به گزینه هایی همچون موارد بیان شده در بالا توجه داشته و بر اساس آن به یک نتیجه گیری مناسب رسید.

قیمت سفارش انواع میوه خشک بسته بندی

مانند سایر محصولات تولید شده در صنایع غذایی، انواع محصولات میوه خشک نیز به دو صورت کلی بسته بندی شده یا فله ای د ر بازار عرضه می شوند.

کاملاً مشخص است که هر کدام از مواردی که عرضه کننده میوه خشک برای توزیع انتخاب می کند، متناسب با مشتریان خاص خود خواهد بود.

هر کدام از موارد فوق به لحاظ مدت ماندگاری، حفظ بهداشت و در نهایت قیمت شرایط متفاوتی دارند.

اما اگر بازار هدف به درستی انتخاب شود، هر دو روش عرضه میوه خشک می تواند از استقبال خوبی در میان مشتریان برخوردار شود.

البته مشخص است که با توجه به هزینه های اضافی که در مرحله ی تولید میوه خشک بسته بندی وجود دارد، قیمت آن بیشتر باشد.

به ویژه آن که به لحاظ بهداشتی و مدت زمانی که برای مصرف میوه خشک مرغوب بسته بندی شده بر روی آن درج می شود، نسبت به نوع فله ای بیشتر خواهد بود. اما طبیعتاً تمامی انواع بسته بندی نیز قیمت های و نرخ های یکسانی ندارند؛ تفاوت در حجم، جنس، کیفیت، اندازه و شکل از گزینه هایی است که هر کدام از موارد را با نرخ های متفاوتی روانه ی بازار می کند.

نوسانات قیمت میوه خشک در ایران

نوسانات قیمت میوه خشک در ایران

در خصوص بحث عدم ثبات قیمت و وجود نوسان در بازار ایران، صحبت های زیادی بیان شده است؛ امری که مختص یک محصول خاص نبوده و قاعدتاً در مورد میوه خشک نیز دیده می شود.

اما درصد تورم و میزان افزایش قیمت ها، امری است که تابع شرایط مختلف خواهد بود.

به عنوان مثال قیمت میوه خشک سال ۹۶، با عددی نزدیک به سال قبل عرضه می شد؛ اما این عدد در سال ۹۷ با افزایش قابل توجهی روبه رو بود.

البته در خصوص میوه هایی مانند انبه، آناناس، موز و نارگیل که از محصولات وارداتی هستند و بنابراین با افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه های تولید میوه خشک نیز امری طبیعی می نمود.

اما در مورد میوه خشک های داخلی چطور؟ متأسفانه همان گونه که تمامی افزایش نرخ محصولات در ایران ارتباط مستقیم با افزایش نرخ دلار نداشته است، بنابراین در مورد نوسانات میوه خشک های داخلی مانند سیب، کیوی، و خرمالو نیز نمی توان دلیل مناسبی بیان کرد اما کاملاً واضح است که افزایش قیمت میوه ی تازه، به صورت مستقیم بر نرخ میوه خشک تولید شده  اثر گذار خواهد بود.

 بازار فروش میوه خشک بسته بندی شده

بازار فروش میوه خشک بسته بندی شده

همان طور که بیان شد میوه خشک به دو صورت بسته بندی و فله عرضه می شود.

اما این که کدامیک برای عرضه در بازار کشور و یا بازار جهانی مناسب اند، بایستی به بازار هدف و نوع مصرف آن توجه کرد.

بدون شک مواردی مانند فرآوری و استفاده به عنوان مواد اولیه در صنایع غذایی مختلف، نیازی به استفاده از بسته بندی های شیک و مرغوب نخواهد داشت و صرفاً هزینه ی اضافه خواهد بود.

اما برای توزیع در بازار آجیلی چطور؟

بدون شک مصارف میان وعده ای میوه خشک از طریق پخش عمده میوه خشک در فروشگاه های آجیل و خشکبار یا فروشگاه های مواد غذایی از جمله گزینه هایی است که بهتر است به صورت بسته بندی شده انجام گیرد.

افزایش روز افزون آلاینده ها به ویژه در شهرهای بزرگ صنعتی، مصرف محصولات بسته بندی شده را بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل می کند و بنابراین توجه بیشتر به بسته بندی میوه خشک در ایران، در نهایت به ارتقای سطح تغذیه و سلامت جامعه منتج می گردد. ضمن آن که این امر یک امر تبلیغی بسیار مناسب برای رونق بیشتر بازار میو خشک چه در داخل کشور و چه برای صادرات خواهد بود.

فروش میوه خشک مرغوب توسط مراکز فروش

فروش میوه خشک مرغوب توسط مراکز فروش

شاید میوه خشک، تنها به عنوان یک محصول آجیلی و مناسب برای مصارف میان وعده ای به نظر رسد؛ اما جالب است بدانید که تنها روش مصرف و عرضه ی آن، محدود به فروشگاه های آجیل و خشکباری نیست.

شرکت های دمنوشی، کارگاه های شیرینی سازی، عطاری ها، رستوران ها که بیشتر در مورد گوجه خشک و پیاز خشک مورد مناسبی برای فروش هستند نیز از مراکزی هستند که برای فروش میوه خشک و یا پودر آن مناسب هستند.

کاملاً واضح است که برای میوه خشک های ممتاز و مرغوب، فروشگاه های آجیلی مناسب ترین گزینه می باشند اما برای میوه خشک هایی با کیفیت پایین تر اما سالم و متناسب با بازار هدف نیز، موارد مناسبی جهت عرضه در مکان های بیان شده می باشند.

انواع میوه خشک در معتبرترین فروشگاه ها

اما میوه خشک های تولید شده در ایران علاوه بر این که به لحاظ سنتی یا صنعتی بودن تفاوت می کنند، مانند خیلی از محصولات از نظر درجه کیفیت نیز یکسان نمی باشند.

میوه خشک های لوکس در بهترین بسته بندی ها با میوه خشک های کم کیفیت تفاوت خواهند داشت؛ که این تفاوت شامل قیمت میوه خشک نیز خواهد شد.

کاملاً واضح است که هر کدام از موارد مشتریان خود را دارد که به لحاظ نوع مصرف، کیفیت مورد توجه و نرخ مورد قبول هر مشتری گزینه ای مرتبط  محلی مناسب برای عرضه وجود دارد.

به عنوان مثال میوه خشک درجه یک با بسته بندی های شیک و مجلسی را می توان در معتبر ترین فروشگاه های آجیل و خشکبار تهیه کرد.

اما اگر خریدار به دنبال خرید میوه خشک جهت مصارفی مانند تولید دمنوش، استفاده در صنایع شیرینی پزی و یا صنایع مرتبط می باشد، بایستی از مراکزی که کیفیت های ضعیف تری را عرضه می کنند اقدام به سفارش میوه خشک نماید.

میوه خشک آلو شابلون، کیوی، خرمالو، پرتقال، سیب، آناناس، زنجبیل، پاپایا، پوملو، کرنبری، بلوبری و بسیاری از انواع دیگر از محصولات ایرانی و وارداتی، را می توان در معتبرترین فروشگاه های کشور چه از طریق سنتی و چه به روش اینترنتی تهیه نمود.

خریداران تضمینی میوه خشک شده در تهران

خریداران تضمینی میوه خشک شده در تهران

بسیاری از افرادی که اقدام به تولید میوه خشک می کنند به دنبال مرکزی جهت خرید تضمینی میوه خشک می باشند.

اما آیا چنین گزینه ای چه در بازار تهران و چه در بازار سایر شهرستان ها وجود دارد؟

بدون شک زمانی می توان به صورت قطع بیان کرد خرید تضمینی انجام می شود، که مشتریان ثابت و قطعی داشته باشیم.

شرکت های بازرگانی، فروشگاه های آجیل و میوه خشک، شرکت های دمنوشی، کارگاه های تولید شیرینی و مواردی از این دست جزء مصرف کنندگان میوه خشک، پودر و دمنوش میوه خشک هستند.

بنابراین این مراکز خریدار میوه خشک هستند؛ حال این که در میان دهها تولید کننده و عرضه کننده ای که در خصوص فروش میوه خشک فله و بسته بندی فعال هستند، چگونه بتوان مشتری جذب کرد؛ امری است که ارتباط مستقیمی با تبلیغات درست و بازاریابی مناسب دارد.

دستگاه خشک کن میوه صنعتی مناسب برای خشک کردن انواع میوه

مانند سایر دستگاه های صنعتی، انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزی در ایران وجود دارد که شرایط عرضه ی متفاوتی دارند.

نوع انرژی مصرفی و میزان استفاده، حجم تولید میوه خشک و روش خشک کردن از جمله تفاوت هایی است که در خصوص انواع دستگاه خشک کن می توان بیان کرد.

البته قطعاً قیمت دستگاه نیز در مدل ها و انواع مختلف متفاوت خواهد بود و بر این اساس و طبق موارد بیان شده، هزینه های متفاوتی برای تولید میوه خشک و در نتیجه قیمت میوه خشک باکیفیت وجود خواهد داشت.

می توان گفت که در میان انواع متداول دستگاه، در ایران دستگاه های کابینتی دارای قیمت مناسب تری هستند که خود در حجم های متفاوتی تولید می شوند.

ارقام مختلفی از میوه خشک های تابستانی و زمستانی را توسط روش های صنعتی و با کمک دستگاه های صنعتی می توان خشک کرد که همین امر موجب رونق تولید میوه خشک و به دنبال ان گسترش نمایندگی فروش میوه خشک شده است.

لیست قیمت خرید و فروش میوه خشک در بازار

لیست قیمت خرید و فروش میوه خشک در بازار

از تولید میوه خشک تا عرضه ی آن به بازار، مراحل مختلفی طی می شود:

  • خرید میوه تازه
  • شستشو
  • پوست کنی
  • اسلایس کردن
  • خشک کردن
  • بسته بندی

مراحل فوق مراحل کلی تولید این محصول هستند که به تناسب کیفیتی که در هر مرحله وجود دارد، محصولی با کیفیت متفاوت و در نتیجه قیمت مختلف عرضه می شود.

اما در لیست قیمت میوه خشک علاوه بر بحث کیفیت، داخلی یا خارجی بودن میوه ی آن نیز بر نرخ گذاری مؤثر است.

به طوری که محصولات وارداتی مانند انبه و آناناس با قیمت های بیشتری عرضه می شوند. اما با این وجود، فروش میوه خشک شیراز، تهران و تبریز به عنوان سه نمونه از بازارهای مناسب جهت ارائه ی این محصول توانسته با استقبال خوبی در میان مشتریان روبه رو شود.

 عرضه میوه خشک به تمامی نقاط کشور

عرضه میوه خشک به تمامی نقاط کشور

اگر چه در سال های اخیر تولید میوه خشک با رونق بسیار زیادی همراه بوده و هم اکنون تولید کننده ها و به طور متقابل تعداد زیادی نمایندگی میوه خشک در نقاط مختلف فعال اند، اما با این حال هنوز هم بسیاری از نقاط کشور دسترسی به این محصول ندارند.

بنابراین عرضه و ارسال میوه خشک به شهرهای مختلف کشور می تواند زمینه ساز خوبی جهت خرید این محصول برای مشتریان و علاقمندان به خرید این محصول باشد. هر چند که خرید اینترنتی میوه خشک نیز گزینه ی بسیار خوبی برای تهیه ی این محصول است که البته با در نظر گرفتن هزینه های ارسال، بیشتری برای خرید های عمده پیشنهاد می شود.

صادرکننده میوه خشک در ایران

صادرکننده میوه خشک در ایران

تولید یک محصول جدید می تواند زمینه ساز یک فروش جدید باشد؛ به شرط آن که متناسب با نیاز جامعه انتخاب شود و در خصوص فروش نیز تبلیغات، بازاریابی و برنامه ریزی های مناسب آن انجام شده باشد.

اما شاید بتوان گفت این امر در مورد محصولاتی که سابقه ی فروش دارند و اکنون با شیوه ای جدید و کیفیت متفاوت عرضه می شود، شرایط بهتری داشته باشد.

به عنوان مثال تولید میوه خشک در ایران چیز جدیدی نیست و سابقه ی خشک کردن انواع میوه، به سال ها قبل بر می گردد.

اما این که به کمک دستگاه خشک کن و با استفاده از شیوه ی صنعتی تولید شود، امری متفاوت است که خود زمینه ی ساز تولید محصولی با کیفیت بالاتر، تنوع بیشتر و البته قیمت بیشتر شده است.

در هر صورت تولید میوه خشک صنعتی موجب شده تا نه تنها در ایران، بلکه در بازار جهانی نیز مشتری های خوبی داشته باشیم؛ به طوری که امروزه صادر کننده های موفقی اقدام به تجارت این محصول نموده اند.

البته موفقیت هر شرکت باررگانی در امر صادرات منوط به آشنایی کافی با بازار هدف به لحاظ کیفیت، نمونه بسته بندی میوه خشک انتخابی، نوع میوه خشک، قیمت و مواردی از این قبیل دارد که در صورت توجه لازم به هر کدام، می توان موفقیت های بسیاری به دست آورد.

2

  1. همش به صورت ورقه ای و اسلایس شده هست ایا به صورت نگینی هم میوه خشک دارید چون یکسری از مشتریهای ما دنبال میوه خشک نگینی هستند در این مورد لطفا پاسخ بدید که اگر دارید من سفارش بدم ؟

  2. سلام من خریدار میوه خشک به صورت عمده هستم هر هفته سفارش میدم و قیمت زیر بازار میخام

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما